Skip to Content

על הקורס בקצרה

אוריינות חזותית היא היכולת לפענח ולהתבטא בעזרת ייצוגים חזותיים (images).

בעולם המודרני הידע והמידע מגיעים לא רק ממקורות טקסטואליים כתובים אלא ממגוון רחב של מקורות וכיוונים שבהם ממלא התחום הוויזואלי תפקיד חשוב: אינטרנט, טלוויזיה, פרסומות, איורים, תמונות ועוד. לפיכך, ראוי לפתח מיומנויות של קריאה וכתיבה ויזואלית אשר יסייעו ללומד לפרש כיאות טקסטים חזותיים או ליצור מסרים חזותיים בכוחות עצמו.

הרוכש יכולת זו, יוכל להתבטא בדרכים חלופיות לדרכי ההתבטאות המילוליות, כלומר, יוכל לדבר בשפה אוניברסלית, ומעבר לכך, לתת פרשנות של דימוי חזותי בכלים ואמצעים פדגוגים.

בקורס נלמד להתבונן ולנתח טקסטים חזותיים באופן ביקורתי ועל ידי כך "לקרוא" את המסרים העומדים מאחוריהם. מתוך כך ומתוך הבנה כי מרחב למידה משקף את הרעיון כי הלמידה מתרחשת בכל מקום ובכל עת, נבחן כיצד סביבה מקדמת למידה מאפשרת לילד ליטול חלק בפעילויות מגוונות, תחושתיות וחזותיות ותורמת לעיצוב אישיות הילד.

כפועל יוצא מכך, נלמד ליצור ויזואליזציה של מחשבות ורעיונות בדוגמת סביבות למידה, לוח תוכן, מצגת, משחקים דידקטיים וכדומה וליצור מסרים חזותיים המתאימים לבית הספר ולגן ומותאמים ללומדים בהם.

על המרצה

הגב' יהודית רביעי

בוגרת ביה"ס לעיצוב שנקר ,בעלת תואר שני באוריינות חזותית. מנהלת המרכז הפדגוגי במכללה להוראה תלפיות.
יוצרת ומעבירה סדנאות בנושאים הקשורים לעיצוב סביבות למידה ואביזרי הוראה, משחקים פדגוגיים ומשחקים בריחה מגוונים בתחומי דעת שונים לסטודנטיות להוראה.
מנהלת  את מרכב דע"ת במכללת תלפיות ויוצרת סדנאות  מותאמות עבור  הסטודנטיות במכללה.

שיטת הלימוד

14 מפגשים (כל מפגש שעה וחצי)
למידה מקוונת בזום
הזדמנות למפגש עם אנשים מתחום החינוך והתמחויות שונות
קבוצת ווטסאפ יעודית לכל משתתפי הקורס יחד עם המרצה לחשיבה והתייעצות משותפת.

נושאי המפגשים

  1. הצגה עצמית באמצעות חומרים תוך שימוש באוריינות חזותית
  2. תיאוריה – עקרונות עיצוב סביבות למידה
  3. סביבות למידה עתידניות
  4. שימוש באובייקטים ודימויים בייצוג חזותי
  5. השפעת הכותרת על  התודעה – תוכן ונראות
  6. יצירת תודעה ורגש באמצעות צבעים- התאמת צבעים וחומרים לצורך פדגוגי
  7. בניית  משחקים פדגוגיים ללמידה (שימוש רב פעמי במוצר אחד) עקרונות ויישום
  8. בניית משחקים פדגוגיים ללמידה (שימוש רב פעמי במוצר אחד) עקרונות ויישום
  9. בניית משחקי פעולה – חדרי בריחה וחידות בלשיות- עקרונות ויישום
  10. בניית משחקי פעולה – חדרי בריחה וחידות בלשיות- עקרונות ויישום

דרישות הסמכה

  • נוכחות חובה
  • ביצוע תרגילים
  • כתיבת עבודה מסכמת

לפרטים והרשמה

1-800-071-500 או בווטסאפ 054-9656631
מרכזת הקורס: יהודית רביעי 050-3370270

על מנת לשריין מקום במכללה נא להירשם באחד מהלינקים הבאים: דרך רישום הסתדרות, או דרך רישום עגור

כיצד מגישים את הקורס לקרן השבתון?

היכנסו לקישור: להגשת תוכנית לקרנות השתלמות הסתדרות המורים, או, להגשת תוכנית לקרן עגור (ארגון המורים העל יסודיים)

  • בחרו בהגשת שינוי תוכנית לשנה המתאימה
  • הזינו מספר תעודת זהות ותאריך לידה לצורך זיהוי
  • בטבלה העליונה (טבלת שעות החובה) הזינו את פרטי הקורס במדוייק, כמפורט להלן:

שם הקורס: עיצוב פדגוגיה יצירתית
היקף: 2 ש"ש
מוסד: 2460 מכללת תלפיות חולון

למה אצלנו …

  • אישור גמול השתלמות
  • לימודי תעודה לקורסים מעל 4 ש"ש במצטבר
  • קבוצת ווטסאפ ייחודית לכל קורס
  • לימודים מקוונים

 

author
ראש התכנית הגב' יהודית רביעי דוא״ל yudit_r@talpiot.ac.il
  • תנאי קבלה
    • מיועד למורים בשבתון בעלי תעודת הוראה
  • ימי לימוד במכללה ימי שני 12:00-13:30
  • מועד תחילת לימודים ד' בחשוון תשפ"ה (5.11.2024)
  • היקף הקורס 2 ש"ש - מקוון
  • שכר הלימוד במימון מלא של קרן ההשתלמות
  • וואטסאפ

    0549656631
  • טלפון

    1-800-071-500
  • אימייל

    talpiot@talpiot.ac.il
  • שעות פעילות

    ימים א'-ה' 16:00-8:00
  • כתובתנו

    רח' יטבתה 7, חולון
whatsapp Back to top