Skip to Content

מהו קורס שנה א'? (עובדי הוראה חדשים)

הצלחתן של המורות והגננות בשנת עבודתם הראשונה, לאחר שנת הסטאז', היא קריטית לעיצוב עולמן האישי והמקצועי. בשנה זו נדרשת עובדת ההוראה החדשה להתמודד עם מגוון של קשיים הנובעים מצפיות גבוהות של שותפי התפקיד שלה ומהצורך לגבש זהות מקצועית מבוססת. הסדנה הניתנת למורות ולגננות מיועדת להעצים את הגננות והמורות ולהצמיח אותן במישור המקצועי, האקדמי והאישי.

נושאי הסדנה יעסקו במגוון היבטים המעסיקים את המורות והגננות, תוך התמקדות בפיתוח הזהות האישית מקצועית של המורה/גננת החדשה, תוך התייחסות לתחומים כמו: חזון, אני מאמין, מיומנויות רגשיות תקשורתיות, והתמודדות עם סיטואציות שונות כמורה חדש במערכת. אנו מעודדים אתכם להשתמש בניתוח אירועים בקבוצה להעשרת הלמידה. ניתוח אירועים רלוונטיים, בין אם מחיי הלומדים ובין אם כתיאורי מקרה הנמסרים על ידי המרצה, הינו כלי משמעותי לפיתוח יכולת חשיבה רפלקטיבית ביחס לעשייה החינוכית, מסייעים לפיתוח אני מאמין מקצועי, לבחינת עקרונות ודרכי עבודה, ולהתמודדות מיטבית עם דילמות בשדה החינוך.

מנחי הקורסים

את קורסי שנה א' מנחים אנשי חינוך/טיפול מקצועיים ומנוסים, בעלי ניסיון רב בליווי עובדי הוראה בתחילת דרכם.

תפקיד המנחה בקורס שנה א' כולל שני היבטים מרכזיים: האחד הקניית ידע וכלים למורה ולגננת החדשה: ידע תיאורטי ומקצועי, רלוונטי ועדכני, לעבודת הגננת והמורה. והשני הוא תמיכה בלומדות ובלומדים באתגרים העולים אצלם בעבודתם בפועל בשנה זו. המפגש בין הלומדים בקורס הוא משמעותי וחשוב לעודד שיח פתוח ומשתף, למידת עמיתים, והכוונה ותמיכה של המנחה בחוויות האישיות והכלליות העולות מהקבוצה.

על המנחה ללוות את הקבוצה תוך שמירת איזון בין מתן כלים ופרקטיקה יישומית לבין עידוד והאזנה לשיתופים וקישור לחוויות היומיומיות- הן מבחינה מעשית והן מבחינה ערכית ומשמעותית על מקום המורה/הגננת ומהלך התפתחותה המקצועית והאישית.

הקורס הינו 30 שעות מוכרות לגמול, במתכונת היברידית: חלק מהמפגשים מתקיימים באופן פרונטלי, וחלקם בזום

בסיום הקורס יש להגיש עבודה מסכמת, המתייחסת ללמידה בקורס ולהתפתחות המקצועית של המורה/הגננת

מורה מלווה

עובדי הוראה הלומדים בקורסי שנה א' מקבלים ליווי ממורה/גננת. להלן תיאור תפקיד המורה המלווה, מתוך פורטל משרד החינוך:

תהליך הליווי הוא תהליך של דיאלוג מתמיד בין המלווה לעובד ההוראה החדש, והוא מתקיים במקום העבודה ומחוצה לו. דפוסי התקשורת ביניהם נקבעים על ידי שניהם, על פי הצרכים והנסיבות המיוחדים להם. עם זאת, קיימים דפוסי עבודה המעוגנים בתפקיד, ועל המלווה להביאם לידיעת עובד ההוראה החדש בתחילת תהליך הליווי

  • קיום סדרת מפגשים אישיים עם עובד ההוראה החדש בהיקף של 20 שעות. יש לתעד את תאריכי המפגשים והנושאים הנדונים. מטרת המפגשים היא שיחות רפלקטיביות ודינמיות להעצמת עובד ההוראה החדש, בזיקה לנושאים חינוכיים שהוא חווה במהלך עבודתו
  • צפייה בשיעורים שמעביר עובד ההוראה החדש, על פי בקשתו ובתיאום מראש
  • צפייה בשיעורים שמעביר המלווה. מומלץ כי המלווה יזמין את עובד ההוראה החדש לצפות בשיעורים שהוא מעביר לשם הדגמת פעולת ההוראה ולמידה ממנה
  • קיום שיחות משוב בעקבות צפיית המלווה בשיעורי עובד ההוראה החדש
  • יצירת קשר עם המנהל/המפקח ובעלי תפקידים לפיתוח תרבות קליטה מיטבית של מתמחים ושל עובדי הוראה חדשים
  • שותפות בתהליכי ההערכה לקראת קביעות, אם היא נדרשת על ידי מנהל בית הספר או מפקחת גן הילדים

  • וואטסאפ

    0549656631
  • טלפון

    1-800-071-500
  • אימייל

    talpiot@talpiot.ac.il
  • שעות פעילות

    ימים א'-ה' 16:00-8:00
  • כתובתנו

    רח' יטבתה 7, חולון
whatsapp Back to top